Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Вівторок, 19.03.2024, 14:16 |
Херсонська початкова школа № 25 "Веселка" | |
Вітаю Вас Гість |
|
Готуємося до школи
Аби дитина добре вчилася, до моменту вступу до школи у неї повинні бути досить добре розвинені ті системи й функцій організму, які з початком навчання зазнають підвищених навантажень. Насамперед це стосується нервової системи. Дитина повинна вміти стримувати свою рухову активність, бо їй буде важко висидіти шкільний урок, уважно сприймаючи те, що говорить учитель, опанувати читання та письмо. Щоб дитина успішно оволоділа письмом, малюванням, необхідно розвивати дрібні м'язи рук і формувати моторні (рухові) навички. Ще однією дуже важливою умовою успішного навчання у школі є розвинене мовлення, уміння чітко висловлювати свою думку і правильно. вимовляти звуки. Без цього малюк не зможе навчитися грамотно писати. Більшість дітей, які вступають до першого класу, функціонально готові до виконання шкільних вимог і без проблем справляються з навчанням. Однак, як показують багаторічні спостереження учителів, психологів, серед першокласників є й такі діти, у котрих виникають певні труднощі в навчанні, хоча розумово вони розвинені нормально. Одні майже одразу стають невстигаючими учнями, інші виконують шкільні вимоги, отримують гарні й навіть відмінні оцінки, але досягають цього ціною великих зусиль. А це дуже швидко призводить до пере¬вантаження й погіршення стану здоров’я дитини: з’являються роздратованість, плаксивість, порушення сну тощо. Такі діти не готові до навчання через те, що у них затримується розвиток необхідних для шкільного навчання психічних функцій. Найчастіше така затримка пов'язана з несприятливим перебігом внутрішньоутробного розвитку та родів, частими захворюваннями на першому році життя, особливо на дизентерію чи диспепсію, що супроводжувалися порушенням нормального засвоєння мінеральних солей та білків основних пластичних матеріалів, необхідних для побудови кісткових та мозкових тканин. Усе це викликає затримку розвитку нервової та м'язової систем. Щоправда, у процесі навчання ці функції вдосконалюються і дитина поступово наздоганяє у розвитку своїх однолітків. Тому, ще до вступу її до школи, можна й потрібно за допомогою спеціальних вправ прискорити розвиток необхідних функцій. Особливу увагу в підготовці до школи необхідно приділити тим малюкам, які не відвідують дитячий садок. Щоденні заняття варто починати, як тільки дитині виповниться 5 років. Нехай вона систематично малює: розфарбовує, перемальовує, малює з натури - не стримуйте її фантазію, але слідкуйте, щоб вона правильно тримала олівець, фломастер, пензлик. Дуже корисно ліпити з пластиліну, вирізати з паперу, матерії чи картону різні фігури (ножиці повинні бути досить гострими, але із заокругленими кінцями). Якщо є конструктор із дрібними деталями, збирайте його разом з дитиною. Вчіть малюка пришивати гyдзики, в'язати гачком, вишивати, але тільки під вашим наглядом! Все це гарно стимулює розвиток дрібних м'язів руки. Якщо дитина неправильно вимовляє звуки, слід звернутися до логопеда. Спостереження педагогів і психологів показують, що діти, які мають вади у вимові, на письмі також припускаються помилок. Для того, щоб у малюка сформувалася правильна вимова, частіше обговорюйте з ним прочитані книги, пропонуйте описати побачене чи скласти оповідання за малюнками. Починаючи з січня того року, коли дитина має йти до школи, один-два рази на тиждень проводьте спеціальні заняття, які готують руку до письма. Можна навчати дошкільнят деяких елементів письма за допомогою спеціального посібника. Сімнадцять елементів, що входять до нього, відтворюються у зменшеному вигляді. Замінити цей посібник можна звичайним зошитом у лінійку. Ці вправи навчають тих прийомів та рухів пальців і кисті, за допомогою яких виконуються різні прописи. Крім того, ці заняття сприяють вихованню посидючості, уваги, зосередженості, звичці навчатися регулярно і зберігати при цьому відносну нерухомість - словом, всього того, що вимагається у школі. На початку кожного заняття потрібно показати дитині на маленькій дошці чи аркуші паперу, як повинні рухатися пальці і кисть при виконанні наступного елемента. Потім відпрацювати цей рух разом з дитиною у повітрі. Після цього можна запропонувати відтворити опрацьований рух, обвівши по пунктирній лінії зразок елемента. Далі доречно про¬вести фізкультпаузу: нехай дитина кілька разів стисне пальці в кулачок і енергійно розіжме їх. Тепер вона повинна самостійно відтворити заданий елемент письма на аркуші паперу. Пам'ятайте: 5-6-річна дитина не може без перерви писати довше, ніж три хвилини. Через кожні 2-3 хвилини роботи - за цей час вона встигає написати 1-2 рядки - робіть перерву, щоб розслабити руки, дати їм відпочити. Разом із дитиною обговоріть її роботу, за красиве, правильне написання елемента похваліть, але зверніть увагу і на помилки. Потім запропонуйте написати ще 1-2 рядки. Коли дитина працює, слідкуйте, щоб вона не поспішала, акуратно виводила пінії. Наступне заняття (через 2-3 дні) присвятіть відтворенню цього самого елемента ще на 3-4 рядках. Освоювати більш ніж один елемент за тиждень не слід, бо тоді навичка руку руки не засвоюється. Як свідчить досвід, діти, котрі навчаються за методикою, мають набагато менше ускладнень під час навчання письма в школі. Кожне заняття повинна тривати не більше 20-25 хвилин. 5-6-різні діти не можуть всидіти довше, зберігаючи правильну поставу. Вони стомлюються. Стіл, за яким працює дитина, і стілець, на якому вона сидить, повинні відповідати Ії зросту, а зігнуті під прямим кутом ноги твердо стояти на полу чи підставці. Відстань від очей до зошита встановлюється так: рука, зігнута у лікті, спираються на стіл, кінчики пальців торкаються кутика ока. Світло має падати на зошит зліва. Розвиток рухових навичок, особливо тонких рухів пальців рук, суттєво впливає на розумовий, мовленнєвий розвиток дитини, що дуже важливо прu її підготовці до школи. Шкільне приладдя, яке необхідно мати для навчання у 1 класі: 1. Шкільна форма (чорного кольору).
10 корисних порад для батьків 2. Спортивний костюм. 3. Спортивне взуття (у пакеті або сумці). 4. Портфель. 5. Зошити в клітинку - 10 шт. 6. Зошити в косу лінію - 10 шт. 7. Обкладинки для зошитів. 8. Папка для зошитів. 9. Пенал. 10. Ручки кулькові. 11. Лінійка. 12. Олівець (простий). 13. Кольорові олівці. 14. Фломастери. 15. Альбом для малювання. Фарби. Пензлики. Склянка для води. Палітра. 16. Папки (формат А-4, А-3). 17. Папки з 10 файлами (велика і маленька). 18. Кольоровий папір, білий та кольоровий картон, клей ПВА, пензлик для клею, ножиці. 19. бгортки для підручників 1-го класу. 20. Щоденник в обкладинці. 21. Закладинки для підручників. 22. Цифрове віяло. 23. Гумка. 24. Чинка для олівців.
25. Кімнатна квітка у клас. 1. Починайте "забувати" про те, що ваша дитина маленька. Давайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов'язків. Зробіть це м'яко: "який ти в нас уже великий, ми навіть можемо довірити тобі помити посуд". ПРАВИЛА ДИТЯЧОГО СНУ (поради) |
|
Copyright MyCorp © 2024 |
Безкоштовний хостинг uCoz |